English
تاریخ : جمعه 14 ارديبهشت 1397
کد 8

کتاب خاک های ایران The Soils of Iranبا همکاری ناشر بین المللی Springer منتشر شد

.
به گزارش مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه مراغه به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ناشر بین المللی Springer از سال ۲۰۱۳ با کمک متخصصان علوم خاک کشورهای مختلف اقدام به چاپ و انتشار سری کتاب خاک های جهان (World Soils Book Series) نموده و تاکنون کتاب خاک های ۲۲ کشور از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا، مکزیک، لهستان ، یونان ، اسپانیا و ... به چاپ رسیده است.
کتاب خاک های ایران از سری کتاب های خاک های جهان با تلاش پیشکسوتان علوم خاک ایران از جمله دکتر محمد حسن روزیطلب، دکتر حمید سیادت و دکتر عباس فرشاد بعنوانEditors و ۲۲ نفر از شخصیت های علمی داخل و خارج ازکشور تهیه شده است و دارای ۱۴ فصل در ارتباط با تاریخچه تحقیقات علوم خاک، شرایط و عوامل تشکیل خاک از جمله اقلیم، ژئومورفولوژی و زمین شناسی، پوشش گیاهی، فرآیند ها و عوامل خاکسازی، خصوصیات و طبقه بندی خاک، مناطق اگرو اکولوژی وهمچنین حاصلخیزی و بیولوژی خاک ، عوامل انسانی تخریب، مدیریت پایدار و چالش های آینده خاک و پیشنهاداتی برای مدیریت خاک در ایران می باشد. تهیه این کتاب از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ آغاز و با تلاش­ مستمر نویسندگان و مولفین در نیمه اول سال ۱۳۹۶ خاتمه و آماده انتشار گردید. هم اکنون نسخه الکترونیکی و چاپی کتاب توسط ناشر معتبر اشپرینگر و آمازون (Amazon)آماده عرضه به متقاضیان در سطح بین المللی می باشد. 
سرکار خانم دکتر حمزه پور، عضو هیات علمی گروه خاکشناسی دانشگاه مراغه، تهیه یکی از فصل های این کتاب را بر عهده داشته اند. ضمن تبریک این موفقیت ارزنده به ایشان و جامعه علمی دانشگاه مراغه موفقیت روز افزون بانوان فرهیخته ایران را آرزو داریم.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب و چگونگی فروش آن می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید:
 http://www.springer.com/gp/book/۹۷۸۳۳۱۹۶۹۰۴۶۹